Adószám ellenőrzés a számlázási adatok megadása során, közösségi/csoportos adószám megadása

Miért van szükség céges vásárlás esetén az adószám ellenőrzésére?

Az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvény összesítő jelentésre vonatkozó szabályokat tartalmazó 10. számú mellékletének szabályai 2020. július 1-jével megváltoztak, melynek alapján minden, nem magánszemélyre szóló vásárlás esetén az adóalany adószámának számlán történő feltűntetése kötelező. Az érvényes adószám ellenőrzéséhez weboldalunk többek között a NAV adatbázisát hívja segítségül, ahol néhány tized másodperc alatt ellenőrzésre kerül a megadott adat.

Amennyiban az adószám érvényes, a számlázási cím elmentésre kerül és a vásárlás folytatódhat.

Amennyiben az adószám érvénytelen vagy nem létezik, a számlázási címet az adószámhoz tartozó adatokkal nem lehet elmenteni, azaz szükség szerint javítani kell vagy másik számlázási címet kell megadni.

 

Mi a teendő, ha a rendszer érvénytelennek tekinti a megadott adószámot?

Érvénytelen adószám hibaüzenet esetén:

  • ellenőrizd az adószám formátumát (XXXXXX-X-XX)

  • vedd fel a kapcsolatot a Nemzeti Adó- és Vámhivatal munkatársaival*

* Előfordulhat, hogy adószám módosítás esetén a NAV és Bisnode rendszereknek 24-48 órá átfutási időre van szüksgük, hogy átvegyék a módosított adószámot, így az érvénytelenséget ez is okozhatja.

 

KÖZÖSSégi, csoportos adószámom van, hogyan adhatom meg?

Közösségi/csoportos adószám megadására jelenleg csak ügyéflszolgálatunkon van lehetőség. Ha szeretnéd, hogy a számlán megjelenjen ez az információ, úgy az alábbi teendőid vannak:

  1. Add le a rendelésed a normál adószámod megadásával, melyre a számlázási adatoknál van lehetőséged!

  2. Vedd fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal az alábbi, zöld "Üzenetet írok az ügyfélszolgálatnak" gombra kattintva és az űrlapot kitöltve!

  3. Ügyfélszolgálatunk rögzíti a megadott adatokat és a végszámlán már megjelenítésre kerül.

14 emberből 6 találta hasznosnak

A kategória további kérdései