Árazógépek és festékhengerek (9 Termék)

Találatok: 9

Árazógép – hány soros a jó megoldás?

A vonalkódok megjelenésével az árazógépek egyre inkább háttérbe szorultak, azonban még mindig nélkülözhetetlen eszközei a kistermelőknek és azoknak a kereskedőknek, akik kisebb árukészlettel rendelkeznek, mert a vonalkódolvasó rendszer bevezetése magasabb beruházási költségekkel járna. A hipermarketek és a szupermarketek sem köszöntek el végérvényesen az árazógéptől, hiszen kiváló eszköz arra, hogy leárazás és kiárusítás esetén feltüntessék a kedvezményes árat, valamint a termékek szavatossági ideje is jelölhető vele. Mielőtt megvásárolnánk bármelyik árazógépet, gondoljuk át, hogy mire szeretnénk használni, és hogy szükségünk van-e speciális karakterek megjelenítésére!

Vásárlás előtt legelőször is tisztában kell lennünk azzal, hogy mit nyomtasson ki az árazógép. Ez lehet egyszerűen a termék ára, a szavatossági idő, a termék gyártásának dátuma, vagy akár a termék csomagolásának dátuma. Az árazógépekkel azonban nem csak ezeket az információkat adhatjuk meg. Feltüntethetjük a raktározási számot, a gyártási számot, vagy bármilyen azonosító kódot. Árazógép segítségével iparág specifikus információkat is feltüntethetünk. Ilyen például élelmiszer esetén az adott termék eredete és nyomonkövethetősége.

Hány sorra van szükség?
Az árazógépek között találhatunk egysoros, kétsoros, háromsoros, vagy többsoros típusokat. Miután tisztában vagyunk azzal, hogy milyen típusú információkat lehet feltüntetni az árazógépek használatával, át kell gondolni, hogy ezek közül mit szeretnénk megjeleníteni, és ehhez hány sorra van szükség. Ha csak a termék árát szeretnénk feltüntetni, elegendő lehet egy egysoros árazógép. A kétsoros árazógép lehetővé teszi, hogy feltüntessük például a szavatossági időt és a termék azonosítószámát is. Célszerű csak a tényleg szükséges információk megjelenítése és maximum a kétsoros árazógép használata, mert minél több sorban szeretnénk információkat feltüntetni, annál több árazószalagra és festékhengerre lesz szükség, így magasabb költségekkel számolhatunk.

Hány karakterre van szükség?
Vásárlás előtt nem csak azt kell eldöntenünk, hogy hány soros árazógépre van szükségünk, hanem azt is, hogy hány karaktert szeretnénk megjeleníteni egy sorban. A legkisebb, egysoros árazógép 6 karakter megjelenítésére alkalmas. A kétsoros árazógépek között találhatunk 8+6 vagy 8+8 karakteres változatokat.

Előnyomott címke
Ha már tudjuk, hogy mit és hány sorban szeretnénk megjeleníteni, a harmadik lépés, hogy eldöntsük szükségünk van-e előre nyomott címkére. Az előre nyomott címke elmagyarázza az vásárlónak, hogy pontosan milyen információt talál a termékre nyomva, vagy, hogy az információt hogyan kell értelmezni. Ez kifejezetten hasznos akkor, ha a terméken csak egy dátumot jelenítünk meg, hiszen a fogyasztó nem tudhatja, hogy a gyártási időt vagy a termék lejárati idejét tüntettük fel. Másik funkciója, hogy egyedivé tehető a címke stílusa, és akár a brand is megjeleníthető.

Ha egysoros árazógépet használunk, nincs szükségünk előnyomott címkére, mert ilyenkor jellemzően az árat a pénznemmel együtt tüntetjük fel, így ez egyértelmű a vásárló számára. Ha kétsoros árazógépet használunk, amellyel például az árat és egy azonosítószámot jelenítünk meg, akkor érdemes lehet előnyomtatott címkét használni, amely megmagyarázza, hogy a termék árán felül milyen számot láthat a vásárló. Ha ezt csak házon belül, saját magunk számára használjuk, akkor természetesen nincs szükség előnyomott címkére, hiszen mi tudjuk mit jelentenek a számok. Ha háromsoros árazógépet használunk, és a címkén megtalálható az ár, egy azonosító és a lejárati dátum, akkor valószínűleg el kell magyaráznunk, hogy melyik adat mit jelent.

A címke stílusa
Ha már minden funkcionális dolgot kitaláltunk, akkor érdemes egyedivé tenni a címkét. Ezt megtehetjük egyszerűen egy szín, logó, vagy egy egyszerűbb grafikai elem segítségével. Az, hogy mit használjunk, függ a célközönségtől. Nem érdemes lebecsülni ennek a jelentőségét, hiszen a címkék mindaddig látszódnak, amíg a fogyasztó ki nem bontja a csomagolásból, vagy el nem távolítja a termékről. A vásárlók gyakran távolítják el ezeket a könnyedén lehúzható címkéket, így ekkor a figyelem a címkére irányul, és az ott látott információk akaratlanul is beépülnek a vásárló tudatába. A színsémákat egyszerűen lehet változatossá tenni. A legolcsóbb megoldás az, ha az előnyomott címkék szövegének színét módosítjuk. Például a “minőségét megőrzi” szöveget akár zölddel vagy pirossal, vagy bármelyik nekünk tetsző színnel megjeleníthetjük. Maguk a címkék is lehetnek bármilyen színűek. Például egy fluoreszkáló színű címke jobban felhívja magára a figyelmet. Vásárlás előtt érdemes figyelembe venni azt is, hogy az árazógépnek mekkora a súlya, milyen könnyű a használata, és mennyire egyszerű az árazószalag cseréje.