VÁRKONYI BALÁZS LETT AZ ÉV FIATAL MENEDZSERE

Az elmúlt időszakban elért kimagasló eredményei nyomán a Menedzserek Országos Szövetségének pályázatán Várkonyi Balázst, az Extreme Digital alapító-ügyvezetőjét választották 2015-ös év fiatal menedzserének. A vállalat tavaly közel 25 százalékkal növelte árbevételét, 80 százalékkal több csomagot továbbított, mint 2014-ben.

A Menedzserek Országos Szövetsége által meghirdetett pályázaton közvetlen nevezéssel, vagy mások ajánlása alapján olyan, 1975. január 1. után született magyar menedzserek vehetnek részt, akiknek meghatározó szerepük van vállalkozásuk irányításában, valamint az elmúlt időszakban kimagasló vezetői teljesítményt és kereskedelmi sikereket értek el.

A 2015-ös Év Fiatal Menedzsere-díjat a szakmai zsűri Várkonyi Balázsnak ítélte oda, amelyet a XXII. Menedzserbálon adtak át a Budapest Marriot Hotelben. 

A díj odaítélésében jelentős szerepet játszott, hogy az Extreme Digital tavaly közel 25 százalékkal növelte éves árbevételét, amely 29,5 milliárd forintot tett ki. A termékek ingyenes kiszállítását kínáló kampányával a vállalat egy év alatt 62 százalékkal növelte belföldi online forgalmát, a cég logisztikai központjából pedig tavaly 80 százalékkal több csomagot küldtek el a megrendelőknek, mint 2014-ben. 

Annak köszönhetően, hogy a vásárlók egyre nagyobb része részesíti előnyben az online vásárlást a hagyományossal szemben, az Extreme Digital online áruháza nagyobb forgalmat bonyolít az ország 13 pontján működő bolthálózatnál. 2015-ben a teljes forgalom 20 százaléka már az Extreme Digital külföldi online áruházaiból származik, a román és horvát piacokon a vállalat tavaly 30-40 százalékkal növelte forgalmát.

 

Várkonyi Balázs 1979-ben született Budapesten, és cégtársával, Kelemen Gyulával 2001-ben alapította meg az Extreme Digitalt, amely a GKI Digital 2015-ös toplistája alapján Magyarország legnagyobb forgalmú e-kereskedője. A társaság tavaly stratégiai együttműködést kötött a többek közt a Kika és Pepco márkákat birtokló Steinhoff International Holdings vállalatcsoporttal, amely többségi részesedést szerzett az Extreme Digitalban. Az együttműködés eredményeként az Extreme Digital az idén a magyar piacon elsősorban offline bővítésre törekszik, míg hibrid, online és offline elemeket vegyítő üzleti modelljével a vállalat újabb országokban fog megjelenni.