Idén is az Extreme Digital az ország legnagyobb online kereskedője

A GKI Digital kutatása szerint továbbra is az Extreme Digital az 365 milliárd forintos forgalmat bonyolító magyar e-kereskedelmi piac vezetője. A legnagyobb magyar webshop negyedik éve – a kutatás indulása óta – őrzi piacvezető pozícióját. A cég forgalmának dinamikus növekedését már gépi tanulásra és mesterséges intelligenciára építő eszközök is támogatják.

A GKI Digital független piackutató cég 2015 óta minden évben elkészíti e-kereskedelmi toplistáját amely a kereskedőktől bekért, valós forgalmi adatokon alapuló rangsor. Az E-Toplista első, 2015-ös publikálása óta eddig minden évben az Extreme Digital végzett ez első helyen, és ez 2018-ban sincs másként. A GKI Digital tízes toplistáján szereplő cégek tavaly összesen több mint 5 millió rendelést teljesítettek, amelynek mintegy 20 százalékát az Extreme Digital jegyezte. A legnagyobb tíz magyar online kereskedő nettó 136 milliárd forintos forgalmat bonyolított le az elmúlt évben, ami a teljes hazai online kereskedelmi forgalom 37 százalékát jelenti.

 

Az Extreme Digital a kereslet erősödésével együtt, a vásárlók igényei alapján folyamatosan bővíti termékkínálatát: 2016-ban húszezer, 2017-ben negyvenezer, az idei év végéig pedig közel hatvanezer új termék kerül fel a webáruházba. Például már lakberendezési termékek is megtalálhatók az Extreme Digital kínálatában, amely már az ötödik. legnagyobb forgalmú termékkategória a hazai online kereskedelemben.

 

Az Extreme Digital stratégiájának alapját a hibrid üzleti modell adja, amely az online és offline üzletek egységére épít. Egy átlagos Extreme Digital-vásárló nem nézelődni jár a szaküzletekbe, hanem egy interneten kiválasztott és akár meg is rendelt termék személyes átvételét intézi. A magyar vásárlók előszeretettel választják ezt az átvételi formát, mivel adott esetben így még a fizetés előtt megtekinthetik, leellenőrizhetik a kiválasztott terméket, valamint használatához segítséget kaphatnak az Extreme Digital szakértőitől, vagy egyéb extra szolgáltatásokat vehet igénybe.

 

Az ügyfélélmény növelése érdekében a bolthálózata mellett az Extreme Digital digitális háttérrendszereit is folyamatosan fejleszti. A gépi tanulási megoldások és mesterséges intelligenciára építő eszközök alkalmazásával teszi még hatékonyabbá a vásárlói utakat. Az amúgy is a magyar piaci átlagát meghaladó  kosárérték növelése érdekében személyre szabott termékajánlókkal, egyedi hírlevelekkel és érdeklődés alapú hirdetésekkel erősít a vállalat.

 

„Nagy kihívást jelent ma piacvezetőnek lenni a magyar e-kereskedelmi piacon, amely ugyan folyamatosan bővül, de a rajta zajló verseny is egyre élesebb. Számunkra azonban jelentős előnyt jelent hogy ismerjük a hazai vásárlókat: tudjuk, hogy a magyarok nem szeretnek előre fizetni és a személyes átvételt preferálják, és elvárják, hogy az üzletben azonnal rendelkezésükre álljon a kívánt termék – ez alapján építettük fel hibrid üzleti modellünket, amellyel megalapoztuk a piacvezető pozíciónkat. Ma már azonban a szaküzletekben zajló vásárlásokat is nagyban befolyásolják online kampányaink, a vásárlói visszajelzések szerint a vevők többsége még akkor is az internetről tájékozódik egy-egy termék tulajdonságait illetően, ha inkább offline szándékozik megvenni azt” - nyilatkozta Várkonyi Balázs, az Extreme Digital társalapító ügyvezető igazgatója napjaink e-kereskedelmi trendjeiről.

 

“A kutatási és kereskedői adatokból egyaránt jól látható, hogy az aktív online vásárlók száma már csak évi egy számjegyű százalékkal bővül. Így az e-kereskedők elsődleges célja 2018-ban már inkább a vásárlási intenzítás növelése, a gyakoribb költések ösztönzése. Ha egy webkereskedő csak egy-egy termékkörre korlátozza tevékenységét, az korlátozza forgalmának bővülését is, míg a mindennapi használati cikkek eladása folyamatosan bevételeket generálhat" - mondta el a hazai e-kereskedelmi trendekről Nagy Sándor, az Ecommerce Hungary nevű non-profit e-kereskedelmi szervezet elnöke a ranglista publikálása kapcsán.