Új megoldásokat tesztel az Extreme Digital vadonatúj szaküzletében a Nyugatinál

A budapesti Nyugati pályaudvar közvetlen közelében nyitott új szaküzletet az Extreme Digital:  elsőként a Szent István körúti boltban teszteli a kiszolgálást és a termékek személyes átvételét gyorsító újításait. Budapesten és Pest megyében már a háztartási nagygépek 40 százalékát saját futárszolgálatával szállítja házhoz a vállalat, amellyel jelentősen javult ügyfeleinek elégedettsége.

Az Extreme Digital Szent István körút 30. szám alatt megnyílt új szaküzlete 226 négyzetméteres eladótérrel és közel kétszer ekkora raktárhelyiséggel várja a vásárlókat. A pályaudvar közelsége miatt az agglomerációból kerül ki a vevők jelentős része az előzetes felmérések szerint. Az új bolt kialakításakor az volt az elsődleges cél, hogy minél gyorsabban intézhesse ügyeit a fogyaszó, emellett mindig ebben az üzletében fogja elsőként tesztelni a cég a hatékonyabb vásárlást célzó újításait, mielőtt bevezetné azokat a tizenhat további boltjának valamelyikében.

Nem nézelődni, vásárolni szeretne az online világból érkező ügyfél

Ez azért különösen fontos, mert a vállalat nyári Design Sprint eseményének eredményei szerint ma már nem a termékek megtapogatása céljából keressük fel az üzleteket, hanem gyors, kényelmes kiszolgálásra vágyunk, miután már előzetesen behatóan informálódtunk a vágyott termékről az interneten. Ennek megfelelően az új szaküzletben ingyenes wifi, és egy frissítőpont segíti élvezetesebbé tenni a rövid várakozás perceit.

Az elmúlt évben érzékelhetően, 45 százalékról több mint 51 százalékra nőtt a bolti átvételt preferáló online rendelések aránya az Extreme Digitalnál, mert egyre többen élnek a lehetőséggel, hogy a munkából, iskolából hazafelé menet, akár a rendelés napján átvehessék a raktáron lévő termékeket. 2018-ban a vállalat egy-egy szaküzletében átlagosan 25 ezer darab online feladott, bolti átvételes megrendelést szolgáltak ki

Gyorsabb fizetés és átvétel

Az új üzletben például bankkártyával nem csupán a pénztárnál, hanem közvetlenül az eladóknál is lehet fizetni, így a vásárlónak a pénztárhoz nem, csak az átvételi pulthoz kell odamennie. Hamarosan készpénzt és bankkártyát egyaránt elfogadó fizetőautomaták kerülnek az üzlettérbe, és ennél is fontosabb, hogy a bejárattól jobbra, egy elkülönülő üzlettérben, egy, a Foxpost céggel közös automata is létesül: aki ide kéri egy online kifizetett, termék kiszállítását, annak gyakorlatilag egyáltalán nem kell várakoznia. Ráadásul a jövő évtől a csomagautomatát éjjel-nappal fogja működtetni az Extreme Digital és a Foxpost, hogy tovább erősítse a vállalat hibrid, online és offline boltokon alapuló üzleti modelljét. Jelenleg egyébként a kiszállítással megrendelt termékek körülbelül 10 százalékát kérik átvevőpontra az ügyfelek, ezen belül pedig a csomagautomaták népszerűsége is erősödni kezdett az idén, jelenleg 30 százalék körüli.

Nagy siker a saját futárszolgálat

A hibrid modellben fontos szerep jut a futáros kiszállításnak is: az Extreme Digital tavaly ősszel tesztjelleggel indította el ezt a szolgáltatását, és az idei év végére várhatóan a Budapestről és Pest megyéből érkező, háztartási nagygép rendelések 40 százalékát ez fogja kiszolgálni. A saját járműflottával és csapattal működő futárszolgálattal sikerült jelentősen növelni a kiszállítással kapcsolatos vásárlói elégedettséget ebben a régióban, az érintett termékcsoportban, így további fejlesztése, bővítése várható.

A hűtőgép, a ventilátor és a medence ment a legjobban

Az eladások számát tekintve idén nyáron csaknem másfélszeresére emelkedtek a hűtőgépek és fagyasztószekrények eladásai az Extreme Digitalnál: ez részben a kánikulának, részben pedig az államilag támogatott csereprogramnak volt köszönhető. Közel 40 százalékkal több ventilátor fogyott az előző évhez képest, és mivel elérhetőbb árúvá váltak a kerti medencékből és ezek kiegészítői, ezek forgalma is mintegy 50 százalékkal nőtt.

A június eleje és augusztus vége között eladott termékek közül a legnagyobb bevételt az inverteres split klímaberendezések, az 50 colosnál nagyobb Samsung és LG okostévék, valamint  középkategóriás okostelefonok (Samsung, Xiaomi) termelték az Extreme Digitalnak. A nyár másik slágere az elektromos rollere volt, amelyből az 50 ezer forint körüli árú alapmodellek mellett a drágább, akár 150 ezer forint körüli összegért elvihető felsőkategóriás típusok is jól fogynak. A jelenlegi eladási adatok azt sugallják, hogy a rollerek népszerűsége kitart majd karácsonyig, így a már húszezer forint alatti áron is elérhető okosórák, fitneszpántok mellett az egyik legnépszerűbb ajándék lesz az idén.