Erősítheti a vásárlási kedvet az új e-kereskedelmi törvény

Az előírt 14 nap mellett az Extreme Digital 40 napos visszavásárlási garanciát biztosít 

Budapest, 2014. július 3. – Az első negyedévben összesen 27 milliárd forintos forgalmat bonyolított le az online kiskereskedelem hat legnagyobb szektora Magyarországon. Az internetes vásárlás fejlődése évek óta töretlen, a vásárlói elégedettség növelése, a felhasználói élmény erősítése, valamint a bizalom kiépítése központi kérdéssé vált. A június 13-án hatályba lépett e-kereskedelmi törvény alapján a vásárló elállási joga 8-ról 14 napra emelkedett online vásárlás esetén, ami tovább erősítheti a bizalmat a webáruházak iránt.

Június közepén egységes szabályozás lépett életbe az Európai Unióban, amely a webshopok működésének jogi környezetét hivatott egységesen szabályozni az EU-n belül. Az egyik legfontosabb jogszabályváltozás értelmében a vásárló a korábbi 8 nap helyett 14 napig dönthet úgy, hogy mégsem kívánja megtartani a terméket. Ebben az esetben visszaküldheti azt a kereskedőnek, akinek vissza kell fizetnie a megvásárolt termék árát. „A szabályozás azért különösen fontos az e-piac szereplői számára, mert tovább erősíti a bizalmat az online vásárlás iránt, ami jelenleg minden interneten kereskedő cég egyik legfőbb célja. A hosszabb elállási idő várakozásaink szerint növelni fogja az online vásárlási kedvet is. A bizalomépítés további fontos eleme, hogy a vevők tisztában legyenek az e-kereskedelem folyamatával, lehetőségeivel, valamint saját jogaikkal. Emellé pedig elengedhetetlen, hogy az adott cég valami olyan pluszt nyújtson a vásárlóinak, mely tovább növelheti az elégedettséget és a vevő kényelmét” – hangsúlyozza Várkonyi Balázs, az Extreme Digital vezérigazgatója.

Várkonyi Balázs hozzáfűzte: az Extreme Digital 40 napos visszavásárlási garanciát vállal a jogszabályban meghatározott 14 nap mellett. Ezzel is igyekszik erősíteni az online vásárlásba vetett bizalmat, kifejezni azt, hogy online vásárolni jó, gyors, biztonságos és a vevő számára semmilyen kockázatot nem jelent. „Tapasztalataink az mutatják, hogy vásárlóink kevesebb, mint 1%-a él az elállással, ennek 80%-a 8 napon belül, 20%-a 40 napon belül.” – mutat rá az Extreme Digital vezérigazgatója. 

A műszaki és számítástechnikai szektor e-piaci jelenléte minden országban meghatározó, az Extreme Digital becslései szerint a kettő együtt Magyarországon átlagosan az online kiskereskedelmi forgalom 40-50%-át teszi ki. Hazánkban évek óta folyamatosan fejlődik az e-kereskedelem és a piaci szemlélet is megváltozott az elmúlt 1-2 évben. A vásárló és a vásárlói élmény került a középpontba, ezért az tud kiemelkedő fejlődést elérni az idén, aki leginkább alkalmazkodik a vásárló szokásaihoz és a megfelelő élethelyzetben éri el a számára legmegfelelőbb ajánlattal. 

Az Extreme Digital Zrt-ről
Az Extreme Digital Magyarország egyik leggyorsabban fejlődő, műszaki szaküzleteket és webáruházakat működtető üzleti vállalkozása. A 2001-ben alapított cég a műszaki cikk kereskedelem meghatározó szereplője a régióban, hazánkban szegmensében piacvezető. Első boltját 2001-ben nyitotta Magyarországon, az online kereskedelmi felület pedig 2004-ben indult el hazánkban. Jelenleg 6 országban 13 üzlettel, valamint webshopjaival van jelen. Naponta több mint 800 tranzakciót bonyolít le a cég és több mint 60.000 látogató keresi fel webshopját. Termékportfóliója folyamatos bővítésével törekszik a teljes kínálat felépítésére a belépő kategóriás készülékektől egészen a prémium kategóriás eszközökig. Az Extreme Digital a rendelkezésre álló jelentős raktárkészletére támaszkodva (a kínálat jelentős része azonnal elérhető) igyekszik a vevők szükségleteit a lehető leghatékonyabban kielégíteni.