Kettle Bell, harang Súly

Találatok: 3

Kettlebell edzés a jobb erőnlétért

A kettlebell edzés nagy népszerűségnek örvend az utóbbi években, ami elsősorban annak köszönhető, hogy ezzel a módszerrel rendkívül gyors eredményeket érhetünk el a testedzésben. A kettlebell kiválóan alkalmas a fizikai erőnlét javítására, mindezt kifejezetten változatos formában. Mivel az egész test edzésére alkalmas, így nagyszerű szolgálatot tesz az izomtömeg növelésében és a fogyásban. A kettlebell rendszeres használatával nem csak sportossá, fitté és karcsúbbá, hanem egészségesebbé is válhatunk.

A kettlebell edzés előnyei

A kettlebell edzés kiválóan alkalmas az erőnlét javítására. A reggelek jobban indulnak, fittebbnek érezhetjük magunkat. Jobban bírjuk a fizikai gyűrődést, nem kell attól tartanunk, hogy elfáradunk a busz után rohanva. Ugyanakkor a kettlebell nem tipikus divatsport – egyszerűen nem arra való, hogy minél nagyobb izmokat építsünk a segítségével, helyette fitt és sportos testalkatot szavatol. Emellett nagyszerű szolgálatot tesz azoknak a betegségeknek és rendellenességeknek a megelőzésében és gyógyításában, amelyek a sok ülőmunka következtében jelentkeznek.

A kettlebell kiválóan alkalmas a fogyás elősegítésében, hiszen komoly fizikai erőkifejtésre készteti a testünket, illetve kardió mozgásformák is végezhető a segítségével. Fontos megjegyezni, hogy az ilyen jellegű edzés során nem csak zsírt veszítünk, hanem izmot is építünk, ennek köszönhetően igazán fitt testalkatra tehetünk szert. A kettlebell eredményességét bizonyítja, hogy rengeteg sportágban a sportolók kiegészítő edzésként használják ezt a módszert. A kettlebell edzés gyakorlatilag mindenki számára megfelelő edzésformát jelent, legyen szó aktív sportolókról, ülőmunkát végzőkről, kismamákról, idősekről vagy fiatalokról, nőkről vagy férfiakról…

Honnan ered a kettlebell?

A kettlebell őshazája Oroszország. Eredeti rendeltetése szerint a gabona mérés során használták ellensúlyként, de a hosszú telek időszakában hamar felfedezték, hogy a haranggömbök kiválóan alkalmasak testedzésre. Mivel ezek a súlyok eltérnek a hagyományos súlyzóktól, illetve nem rendelkeznek középső markolattal, így a használatuk odafigyelést igényel. Ennek köszönhetően a kettlebell nem csak az erőnlét javításában nyújt segítséget, hanem a mozgáskoordináció javításában is remek szolgálatot tesz. Az edzés során több izomcsoport összehangolt munkájára van szükség, így nagyszerűen használható a karok, a vállak, a hát, a has és a lábak izmainak edzésére is. Ennek a tulajdonságának köszönhetően a kettlebell egyre népszerűbbé vált, napjainkban pedig valódi virágkorát éli.