Kötél

Találatok: 42

Ugrálókötél edzés – ha igazi eredményre van szükség!

Az ugrálókötél nagyszerű eszköz, ha igazán eredményes edzést szeretnénk végezni. A közhiedelemmel ellentétben az ugrálókötél nem csupán egy „madzag”, amit néhány alkalommal át kell ugrani. Meglepően változatos gyakorlatokat tesz lehetővé, ilyen módon több izomcsoportot eredményesen mozgat át. Az ugrálókötél edzés kiváló lehetőséget jelent az állóképesség javításában; segítségével energikusabbá és fittebbé válhatunk. Ez érdekében csupán a rendszerességet kell beiktatnunk az életünkbe. Heti több alkalommal kell elővennünk az ugrálókötelet, illetve fegyelmezett munkát kell végeznünk, ha igazán látványos eredményt szeretnénk elérni. Az ugrálótéllel végzett gyakorlatok mégis szórakoztatók, hiszen akár dinamikus táncként is élvezhetők. Ilyen módon az ugrálókötél segítségével a zsírpárnákkal szemben is felvehetjük a harcot.

Az ugrálókötél edzés hatékonysága nem kérdéses, azonban az igazán látványos változásokért meg kell dolgoznunk. Nincs nehéz dolgunk, csupán az aktív szakaszok hosszát kell elnyújtanunk. A pihenőszakaszokkal együtt mintegy 20-50 perces edzésre van szükségünk ahhoz, hogy az ilyen jellegű edzés igazán hatékony legyen. Természetesen elsősorban az állóképességünk határozza meg, hány perces edzést tervezünk magunknak. Az intenzitást és az aktív edzés hosszát érdemes lépésről lépésre növelni. Az előképességünk és az erőnlétünk növekedésével az alakunk is formálódik, egyre fittebbnek és egészségesebbnek érezhetjük magunkat.

Ha abszolút kezdőként vágunk bele az ugrálókötél edzésbe, nem szabad kudarcként megélnünk a kezdeti nehézségeket. Az első napokon akár a folyamatos edzés is nehézséget okozhat, de a próbálkozás és a kitartás minden esetben meghozza az eredményt. Ahogy telnek a napok, egyre kitartóbbá és erősebbé válunk. Két-három hét után már nem okoznak gondot a folytonos ciklusok, egyre rutinosabbá vállunk, miközben a mozgás örömét is magunkénak tudhatjuk. Miközben élvezzük a testmozgást, a szervezetünk elhasználja a rendelkezésre álló glikogén készleteket, majd a testben raktározott zsírokból nyer energiát. Ez maga a fogyás folyamata.

Az ugrálókötelezés mellett szól, hogy télen és nyáron is végezhető. Nyaranta elsősorban a szabadban, télen egy teremben érdemes ennek a tevékenységnek hódolni. Fontos elmondani azt is, hogy az ugrálókötél edzés kíméletes az ízületekkel, így azok számára is megfelelő mozgásformát jelent, akik sérülékeny ízületekkel rendelkeznek. Sőt, az ugrálókötelezés javítja a koordinációs képességeket is, így e téren is hatalmas segítséget jelenthet.